Gida hau haurren sexu-abusuak prebenitzeko hezkuntzako profesionalei, bereziki Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako irakasleei, baliabide eta tresna teoriko-praktikoak, detektatzeko, jarduteko eta laguntzeko xedez burutu dute. Irakasleentzako prestakuntza-programa baterako oinarrizko materiala izateko diseinatu da programa, prestatzaileen prestakuntza-metodologiari jarraiki. Jasotako prestakuntzak gaitasuna eman behar die irakasleei, bai haurren sexu-abusua prebenitzeko ikasgelan, ikasleekin, bai irakasleak berauek prestatzeko. Zehazki eta hurrenez hurren, ondoko bost helburu hauek ditu gidaliburuak: ikasleen artean sexu-abusuak prebenitzea; haurren sexu-abusu balizko kasuak detektatzea; haurren sexu-abusuen aurrean asertiboki jokatzea; haurra akonpainatu eta laguntzea; eta beste hezkuntza-profesional batzuk prestatzea.
Europako proiektu zabalago baten baitan kokatzen da gidaliburu hau, eta hiru unibertsitate eta bestelako zenbait erakunderen artean osatu dute. Hezkuntza-sistema, bereziki, giltzarri gertatzen da sexu-abusuen aurrean detekzioa eta prebentzioa lantzeko, eta tresnak eta kontzeptuak ematea arrisku-egoerak detektatzeko oinarrizkoa gertatzen da. Prebentzioak baldintza egokiak sortzeko aukera ematen du, ikasleak lasai senti daitezen irakasleei laguntza eskatzeko; izan ere, irakasleak baitira, askotan, ikasleen erreferente nagusi. Horrelako egoerak detektatzeko, haurraren zuzeneko informazioaz gain, jokabidea behatzea eta beste pertsona batzuen esana aditzea ezinbestekoa gertatzen da. Azkenik, bi gehigarrietan bilduta, horrelako egoerak prebenitu eta haien aurrean jokatzeko prozedurak eskaintzen ditu eskuliburu honek.
Hitz gakoak
Infancia, Menores, Abusos sexuales, Víctimas, Entorno educativo, Educación infantil, Educación primaria, Prevención, Detección, Acompañamiento, Intervención, Relación profesor alumno, Comunicación, Tipología, Síntomas, Concepto, Factor de protección, Factor de riesgo, Recursos, Recomendaciones, Manuales para educadores, Manuales de procedimiento, Valencia, España